nuffnang

Tuesday, December 31, 2013

Alergi demam?

Assalamualaikum

Hari ni sy demam(ngada-ngada).. x bole tidok..asyik nak menggaru je kepala.. atas kepala byk dragon ball..
mula2 bole kira dalam 7 biji dragon ball,lame2  x dapat di kira..BANYAKKK..

adehh..camna nie Ya Allah...

tp tgh2 aku merengek..tetibe adik aku bgtau yang demam bole menghapuskan dosa setahun..so aku pon google..ya betul!

Abu Hurairah r.a berkata: “Tidak ada penyakit yang menimpaku yang lebih aku sukai daripada demam, sebab demam merasuk setiap organ tubuhku, dan Allah s.w.t. akan mengurniakan pahala bagi setiap organ tubuh yang diserang demam.”

&

Rasulullah SAW mengatakan agar Ummu As-Saib tidak mencaci maki demam. demam boleh menghilangkan dosa-dosa anak Adam seperti halnya karbit menghilangkan karat besi.
Selain itu, perbuatan amal shaleh juga menghapus dosa.



Tujuan aku  nak mengblogging pagi2 buta nie sebenar nye sbb aku tibe2 terpanggil untuk cari penyakit aku sebenar nye..demam alergi..ntah betul ke tak name dia gini, sbb asal aku demam,bengkak pon timbul,x
sah klu x dtg.. tempat yg selalu kena kat kepala (always) klu demam aku x panas sgt akan timbul gak, tp kecik2..kat telinga mmg selalu ,klu pakai selekop tutup kepala lama2 time panas bole capang telinga aku bengkak punya pasal, part muka..kat badan..dan tempat2 yg x sepatutnye lah..hermm~

Aku tadi google pasal Fever Allergic,Alergi demam lah..type of fever lah..jenis-jenis demam lah..tapi yg keluar pasal demam campak..demam susu..dan demam yang lain2..tetibe blajar pasal demam.

Aku nie dah lame dah alergi demam nie..dari kecik gi..klu dulu lg teruk kot smpai mama aku kena mandikan sbb x dpt bangun, tp sekarng dah dewasa so..MALU ler,dulu time kecik2 pegi jumpe doktor xtau la pulak doktor ckp ape..sekarng klu demam camni takut aku nak jumpu doktor..haha dah reti telan pil pon takut, dulu aku x reti telan pil, tahun lepas masuk umo 22thn  baru reti, hehe
xtau ler apasal, klu demam campak xkan tiap2 tahun aku kena demam campak, adoii..tp demam campak smpai parut2 kan..aku xde parut2, juz bengkak2 yg besar macam kena gigit nyamuk 2 ekor kt tempat yg same..ade yg kecik ade yang besar..


0k, yg belah kiri nie..cam baru2 lg..hah mate tu maap yer..time tu xdpt tido..so watak kena masuk (watak perempuan x dpt tido)
p/s: perasan x kulit muka aku?? hasil drpd A-dha skin care ler..hehe (sempat ko min)

yg belah kanan tu mate baru je membengkak..tu kecik lg..sekarng dah besar cam syiling 5 sen yang baru ye..bukan yg lame..klu lame tu bole meletopp mate aku..Eeuww!

Yang bebola atas kepala n telinga merah2 tu mmg x dpt nak tunjuk, sbb maap ya ceq bertudung :)
Siyezz aku ckp sakit..klu kene mmg rase cam nak garu je ngn kuku..tp klu garu ngn kuku mula2 best la..lame2 SAKETTT!!!




No comments:

Post a Comment